luni, 29 iunie 2009

Curios: studiile actualilor oameni de presa

Nu stiu altii cum cred, dar eu sunt impotriva alora care-si aleg o cariera in teorie si practica alta. Asa cum nu mi-a placut cum cineva bifa Jurnalismul, la inscrieri, doar "ca sa fie acolo". De ce te bagi? Eu visez la Jurna dintr-a 9-a. Eu chiar vreau sa fac asta. Nu-mi ocupa tu locul doar pentru ca ai sistem de memorat mai valabil decat al meu. Asa m-am simtit si azi cand, am dat peste o un articolas care ii punea pe toti la locul lor, if you know what I mean. Sunt oameni de presa, ma rog, mai mult sau mai putin, si sunt avocati, ingineri, filozofi si orice vrei tu, dar nu prea jurnalisti cu licenta. Da, ok, evitam toata acea discutie cu ce stiu ei in practica si ce am invatat eu doar din carti. Daca mi se da sansa, si eu pot sa ajung ca ei si chiar mai sus. Vocatie + manuale + experienta = de ce nu? Intre timp, hai sa vedem cam ce-i de nasul fiecaruia.

Mircea Badea - Fac. de Cibernetica
Mircea Radu - Fac. de Instalatii (really??)
Mugur Mihaescu - Automatizari si Calculatoare (respect!)
Magda Vasiliu - Fac. de Chimie
Vlad Ionescu - Politehnica, ceva cu autovehicule rutiere
Andreea Marin Banica - Informatica (cine nu stie?)
Razvan Dumitrescu - Electronica si Telecomunicatii
Iulia Parlea - Dreptul
Razvan si dani - Drept si Studii Economice

Pentru o lista mai ampla, care include si alt tip de vedete, click aici.

Am tot dreptul sa ma tem pentru ce va urma. In cariera mea. Mai ales daca am de gand sa am avant in peisajul media din capitala. Poate pana atunci vor reusi sa treaca peste prejudecati si nepotisme si sa se ridice la nivelul Romaniei din 2020, precum ni-l prevedeau englezii.

2 comentarii:

Anonim spunea...

mi-au spus mai multe persoane -unele chiar din presa- ca ,,nu ai nevoie sa faci facultatea de jurnalism ca sa lucrezi in presa".
intr-un fel le dau dreptate, intr-altul-nu! e drept ca experienta spune totul si ca fara practica jurnalismul nu inseamna decat o foaie de hartie pe care o obtii la terminarea facultatii si atat.
insa, totodata, cred ca se observa diferenta dintre articolul unei persoane care a terminat jurnalismul sau a facut ceva studii in domeniu si al uneia care n-a studiat deloc jurnalismul.
nu spun ca nu exista si exceptii, ca cineva care nu are studii in domeniu nu poate sa scrie un articol f bun.
insa eu una n-am citit niciun articol scris de persoanele pe care le-ai enumerat mai sus (nu luam in calcul blogurile!)si nici nu le-am vazut cu microfonul in mana umbland dupa stiri sau luand la suturi politicienii in nu stiu ce emisiune...
nu ai nevoie de studii ca sa faci spectacol.
(Mugur Mihaescu- o exceptie. CTP-la fel. Emil Hurezeanu- tot respectul! si probabil mai sunt 2-3...)

p.s. eu visez sa dau la jurna dintr-a 8-a :))
p.s.2 scuza-mi gerunziile :))
vacanta placuta! :*

iulineaţa spunea...

hurezeanu e un tradator de tara...un cacat in disguise