sâmbătă, 20 iunie 2009

Absolv Jurnalismul la anu sau nu?

Eu, probabil. Dacă mai am putere de învăţat. Studenţii din Bucureşti, nu.
Zilele astea lenea a durut la propriu. La fel a stat şi la nivel informativ. N-am prea citit ştiri. Nimic în plus faţă de 9am şi ComunicateMedia. Doar cele care mi-au muiat posmeţii. Dar iată că am dat şi peste ceva interesant. Deşi nu se aplică Jurnalismului de Timişoara (sau??!!), studenţii la aceiaşi specializare din Bucureşti stau şi câte doi ani fără diplomă. Adică copii ce-au gătat studiile în 2007 sunt şi acum fără-de-diplomă din cauza ineficientului secretariat FJSC. În traducere liberă, după ce şi cel mai slab şi neinteresat tânăr absolvă o facultate ajunge să fie egalul viitorilor jurnalişti care vor să prindă un master specializat, să-şi dea disertaţia sau să plece să continue specializarea în străinătate.
Chestia e gravă pentru cei care au dat la Jurna din vocaţie. Pentru că un om cu o astfel de alegere este un om activ prin definiţie. Un om interesat, mereu pe fugă, curios, gata să valorifice fiecare clipă cu o activitate, cu un proiect. Cu oboselile specifice omului, evident. Iar să pierzi un an din cauza unor incompetenţi care stau în camere bine aerisite nu este tocmai uşor de înghiţit. Mai ales că ei sunt parte din cei pe care vrei să-i demaşti şi să-i îndrepţi prin meseria ta. Iar să pierzi şi cel de-al doilea an, pune capac la situaţie. Puneţi mâna şi faceţi o petiţie, tineri lipsiţi de diplome. Gata cu joburile în mall! Dacă nu voi, atunci cine? Aşteptaţi pe holurile încinse de dinainte de camerele cu aer condiţionat şi luaţi-i pe sus! Cereţi-vă drepturile aşa cum ştiţi că se poate face!

1 comentarii:

daimon spunea...

journalism 101 : da link cand e vorba de stiri.

:p