duminică, 25 ianuarie 2009

Copying Beethoven


"- Am venit în Viena pentru că Dumnezeu dorea să fiu compozitor.
- Atunci, El a greşit mult făcându-te o femeie."

Anna Holtz (Diane Kruger), o tânără studentă la Conservator în Viena lui 1824, ajunge copiatoare a genialului Ludwig Van Beethoven (Ed Harris). Sinceritatea şi hotărârea au fost singurele calităţi care au ajutat-o să poată lucra alături de cel mai bun om de muzică.
Cum lucrezi cu un compozitor surd? Îi vorbeşti încât să-ţi poată citi buzele.
Cum îi arăţi Maestrului că vrei un Si minor în loc de Si major? Îi schimbi partitura fără să-ţi faci griji că l-ai corectat pe Beethoven, supranumit şi Fiara.
Cum îi spui că e grosolan? Fără ocolişuri şi fără teama că-l subminezi pe Titan.
Ce alegi între iubire şi datorie? Datorie.
Cum îţi ajuţi profesorul surd să-şi dirijeze Simfonia finală? Te ascunzi între instrumentişti şi timp de două ore, îţi mişti mâinile la unison cu dirijorul şi deveniţi una. Nu mâna lui dreaptă, ci urechea lui dreaptă. Şi stânga. Şi la final, când el simte doar o vibraţie în aer ce provine de la aplauzele fierbinţi, mergi şi îl intorci cu faţa spre public ca să-şi simtă opera sfarşită şi misiunea încheiată.

Nu sunt fapte demne de oricine, ci fapte demne de Anna Holtz. Demne unei femei puternice care stă in spatele geniului şi tot străluceşte.

0 comentarii: